Üdv az oldalon!

 
Menü
 
Kimi
 
Képek 2007
 
Extrák
 
Forma-1
 
Ferrari
  
 
Finnország
 
Csapatok hivatalos oldalai
 
Pilóták hivatalos oldalai
 
Linkek
 
Hírek
Hírek : Komoly szigorítások a padlólemezek ellenőrzésére

Komoly szigorítások a padlólemezek ellenőrzésére

  2007.04.24. 20:33

A 2007-es idény Maláj Nagydíja során úgy tűnt, hogy a Forma 1 törvényhozó testülete nem kíván további időt fordítani a versenyautók hajlékony padlólemezével kapcsolatos szigorításokra, de némely állítások szerint egyes istállók továbbra is megkísérelték kihasználni a szabályok adta szélsőségeket.

A korábban közzétett beszámolónkban (Új vizsgálati módszer a hajlékony fenéklemez ellen) elhangzott, hogy a szezonnyitó futamot követően a McLaren-Mercedes egy indítvánnyal hívta fel az Fia figyelmét arra, hogy többek között a Ferrari is speciálisan hajlékony fenéklemezeket alkalmaz az autókra ható leszorító erő manipulálásának érdekében.

 

Az ezüstnyilak csapata által megírt beadványban kérdéssel fordultak az FIA-hoz, miszerint engedélyezik-e, hogy a fenéklemezek elülső részénél a karosszéria alatt rögzíthetik-e azt egy speciális elemmel, amely az adott beállítástól függően rugóerő ellenében biztosítana flexibilitást az autó padlólemezének. A wokingi istálló felvetette továbbá, hogy ezt a rugóerőt úgy határoznák meg, hogy az FIA tesztjein ne legyen semmiféle probléma, de a futamokon a pályán produkált sebességtől függően fel tudna hajlani. Ezen technikai megoldással pedig el tudnák érni, hogy a versenyautó hátsó traktusán elhelyezkedő diffúzor által keltett leszorító erő és az autó légellenállásának redukálása révén megnöveljék a versenyautó egyenesekben nyújtott teljesítményét.

 

Az FIA Technikai Szabálykönyvének 3.17.4-es cikkelyében foglaltaknak megfelelően a versenyautó elemei 500N felfelé irányuló terhelés hatására vertikális irányban nem deformálódhat 5mm-nél jobban.

 

Az FIA azonban nem kívánta nyitva hagyni a szabályzat eme „kiskapuját", és újabb szigorítással állt elő, amely természetesen nemcsak a McLaren által szóba hozott Ferrarit, hanem a mezőny összes többi résztvevőjét, beleértve a wokingiak gárdáját is.

 

Miután a malajziai és a bahreini versenyek során elvégzett vizsgálatok további kételyeket ébresztettek az FIA technikai delegátusában a hajlékony padlólemezek csapatok általi alkalmazását illetően, a Charlie Whiting vezetése alatt álló testület további lépésre szánta el magát. Az FIA által kiadott adatok szerint ez pedig nem mást jelent, mint hogy az eddigi 500N-os terhelés helyett 2000N igénybevételnek teszik ki a teszteken a versenyautók padlólemezét, amelynek továbbra is rugó nélküli kivitelűnek kell lenni.

 

A „keménykedő" lépésre kényszerülő FIA azonban nem éri be ennyivel: a versenyautók padlólemezének merevségét úgy is le fogják ellenőrizni, hogy a vizsgálat előtt leszerelik az autó alján végighúzódó falemezt. A radikális változtatásokat felvonultató tesztelések során különösen nagy figyelmet fognak majd szentelni a négykerekűek fenéklemezének azon pontjaira is, amelyek feltámasztják az autót a tesztpadon.

 

A fentiekben részletezett szigorításokról az FIA már természetesen írásban is értesítette a csapatokat, akiknek már a következő futamon, a Barcelonában megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon ehhez kell tartaniuk magukat.

 

„A malajziai és a bahreini futamon elvégzett vizsgálatok során kiderült, hogy egyes istállók rugalmas és/vagy nem éppen sík felületű karosszériaelemmel láttál el autóikat, amellyel egyértelműen az volt a céljuk, hogy aerodinamikai szempontból előnyhöz jussanak a pályán." - hangzott el az üggyel kapcsolatban az Autosport.com birtokába került levélben.

 

Magyarázatképpen elhangzott, hogy az érintett csapatok ezzel kívánták megóvni autóikat az esetleges sérülésektől olyan szituációkban, amikor a versenyautó alsó része érintkezik a pálya aszfaltjával. „Ezen elképzelés hátterében álló felvetés valamelyest érthető, de ezek a megoldások teljes egészében nem felelnek a 2007-es Technikai Szabályzat 3.15-ös cikkelyének." - nyilatkozta Charlie Whiting.

A csapatok eddig még nem reagáltak az FIA szigorítására, de egyet minden bizonnyal el lehet könyvelni: a május 13-i hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjig nem túl sok idő áll az istállók rendelkezésére, de ezen idő alatt oly módon át kell tervezniük a versenygépeket, hogy az FIA tesztjein sikeresen elviseljék a négyszeresére növelt 2000N-os terhelést.

 
Time
 
:)
 
Egyéni VB
Hely Pilóta Pont
1. Lewis Hamilton 70
2. Fernando Alonso 58
3. Kimi Raikkonen 52
4. Felipe Massa 51
5. Nick Heidfeld 33
6. Robert Kubica 22
7. Giancarlo Fisichella 17
8. Heikki Kovalainen
14
9. Alexander Wurz 8
10. Jarno Trulli 7
11. Nico Rosberg 5
12 David Coultard 4
13. Takuma Sato 4
14. Mark Webber 2
15. Ralf Schumacher 2
16. Sebastian Vettel 1
17. Jenson Button 1
18. V. Liuzzi 0
19. Scott Speed 0
20. Adrian Sutil 0
21. Christian Albers 0
22. A. Davidson

0

 

 

 
Csapat VB

Hely Csapat Pont
1. Mclaren-Mercedes 128
2. Ferrari-Ferrari 103
3. BMW-Sauber 56
4. Renault F1 Team 31
5. Williams-Toyota 13
6. Toyota 9
7. Red Bull Racing 6
8. Super Aguri 4
9. Honda F1 Team 1
10. Skyper- Ferrari 0
11. Torro Rosso 0

 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2006-02-18
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!