Hírek : Raikkönen vezetésével nyert a Ferrari Magny-Cours-ban! |
Raikkönen vezetésével nyert a Ferrari Magny-Cours-ban!
2007.07.01. 21:20
Felborult minden a Francia Nagydíjon, ami az utóbbi időben állandónak látszott.
Egyrészről ott van a Ferrari remek teljesítménye, mellyel gond nélkül megverték az utóbbi időben utolérhetetlen McLareneket. Megdőlt az a szokás is, hogy ha Massa jól jön el a rajttól, akkor nem lehet tőle elvenni a győzelmet, és megdőlt végre Kimi Raikkönen „szerencsétlenkedése" is. Egy dolog nem dőlt meg csupán: Lewis Hamilton ismét a dobogóra állhatott. Nyolcból nyolcszor. De ne menjünk ennyire előre.
A verseny bár úgy látszott, hogy már a rajtnál eldőlt, ez csupán Lewis Hamilton esetében lett igaz, aki nem rajtolt túl jól, és Kimi Raikkönen simán elment mellette. Ezzel a két Ferrari került az élre, s bár Massa folyamatosan szépen szakadt el üldözőitől, Raikkönennek sikerült megelőznie őt a második kerékcserénél. A brazil versenyző elmondása szerint az egész azért történhetett meg, mert ő a forgalommal volt elfoglalva, mialatt a finn száguldhatott üresen. Tegyük hozzá, hogy ezekben a körökben nem is túl gyorsan, tehát az előzés valóban meglepetésként ért talán mindenkit.
Ezzel el is dőlt az első két hely sorsa, ám hogy ezúttal Lewis Hamilton nem tudott mit kezdeni a Ferrarikkal, az már csak azért is fura, mert ő eggyel többször állt ki a bokszba. A kevés benzinmennyiség ellenére Hamilton csak ritkán tudott gyorsabban autózni, mint az olasz csapat versenyzői. Végül pedig a plusz kiállás 32 másodperces hátrányba sodorta őt. Valójában nem volt ezzel semmi gondja az ifjú titánnak, hiszen a futam végén még vissza is vett a tempóból, kímélvén a motort és egyéb alkatrészeket.
Tajtékzott viszont a csapattárs, aki hiába tett ma meg mindent, ha sikerült is előznie, akkor egy rosszul ütemezett kiállás után úgy járt, mint Felipe Massa, vagyis a háta mögött lévők beelőzték őt. Pedig Alonso valóban mindent megtett, de a védekezők is kemények voltak a mai napon. Jarno Trulli volt az első ellenálló, aki azonban elszerencsétlenkedte az egészet és fellökte Heikki Kovalainent a visszafordítóban. Ezek után Nick Heidfeld lett a nagy ellenfél, aki hihetetlenül jól tartotta a kétszeres világbajnokot. Az első kiállások után Alonso megkapta még magának Giancarlo Fisichellát is, akin először rögtön átlovagolt, majd a második kiállás utáni helycserét követően már beragadt mögé.
Még a két kerékcsere között Alonsónak sikerült megmutatni, hogy mire is képes igazán. A pálya második szakaszának végén lévő trükkös sikán előtt bevágott Nick Heidfeld mellé és ott is tartotta az autót, ami miatt a német már nem bírt befordulni. Két autónak ott egyáltalán nincsen hely. Kemény pillanatok voltak, a spanyol kérlelhetetlenül letaszította ellenfelét, aki láthatóan nagyon meglepődött a dolgon. Ezek után talán kijelenthető, hogy igazi harcos a mai napon is csak Fernando Alonso volt a mezőnyben, akinek ráadásul volt vesztenivalója is, ám legalább vállalkozó szellemű volt. Persze végül mindez semmit sem ért a bokszkiállások után, hiszen csupán a hetedik helyet tudta megszerezni, de valakit legalább volt is értelme mutogatnia a tv kameráknak.
Volt egy momentum a verseny alatt, amikor Lewis Hamilton is kivette a részét a munkából, mégpedig akkor, amikor a bokszból visszafelé jőve kikapta magának a célegyenesben száguldó Robert Kubicát. Hamilton Alonsóhoz hasonlóan keményen támadott, és neki már az első próbálkozása is eredményes volt. A visszafordítóban belső oldalra húzódva simán kifékezte Kubicát, s ezzel bebiztosította a harmadik helyét. A lengyelt a csapattárs, Nick Heidfeld és Giancarlo Fisichella követte a célvonalhoz Fernando Alonso előtt.
A futam után Lewis Hamilton 14 pontos előnnyel indulhat hazájába a Brit Nagydíjra, melyet a jövő héten rendeznek meg Silverstone-ban.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Hátrány |
1. |
Raikkonen |
Ferrari |
(B) |
1ó30:54.200 |
2. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+ 2.414 |
3. |
Hamilton |
McLaren-Mercedes |
(B) |
+ 32.153 |
4. |
Kubica |
BMW Sauber |
(B) |
+ 41.727 |
5. |
Heidfeld |
BMW Sauber |
(B) |
+ 48.801 |
6. |
Fisichella |
Renault |
(B) |
+ 52.210 |
7. |
Alonso |
McLaren-Mercedes |
(B) |
+ 56.516 |
8. |
Button |
Honda |
(B) |
+ 58.885 |
9. |
Rosberg |
Williams-Toyota |
(B) |
+ 1:08.505 |
10. |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
+ 1 Kör |
11. |
Barrichello |
Honda |
(B) |
+ 1 Kör |
12. |
Webber |
Red Bull-Renault |
(B) |
+ 1 Kör |
13. |
Coulthard |
Red Bull-Renault |
(B) |
+ 1 Kör |
14. |
Wurz |
Williams-Toyota |
(B) |
+ 1 Kör |
15. |
Kovalainen |
Renault |
(B) |
+ 1 Kör |
16. |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
+ 2 Kör |
17. |
Sutil |
Spyker-Ferrari |
(B) |
+ 2 Kör |
Leggyorsabb kör: Massa, 1:16.099
Kiesettek:
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Kör |
Speed |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
57 |
Albers |
Spyker-Ferrari |
(B) |
29 |
Davidson |
Super Aguri-Honda |
(B) |
2 |
Trulli |
Toyota |
(B) |
2 |
Liuzzi |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
1 |
|