Hírek : Alonso könnyed győzelmet aratott Malajziában |
Alonso könnyed győzelmet aratott Malajziában
2007.04.09. 15:28
Sepang kezdetben, vagyis három évig a Ferrari pályája volt, majd az új autót nem bevetni kívánó csapat általában itt jött rá, hogy el kell kezdeni nagyobb fordulatszámra kapcsolni
Érdekes módon a 2007-es évben bár az új autó „sínen" van, a Ferrari ismét nehézségbe ütközött. Az első versenyt simán nyerő csapat vesszőfutása már a rajtnál megkezdődött. A lámpák kialvására a két McLaren versenyző reagált a legjobban, s közülük is a brit Hamilton volt a legagresszívebb, aki akár kívül, akár belül volt, mindenütt legyőzött egy-egy Ferrarit. Akik aztán fel is avatták rendesen.
Alonso rendben volt, hiszen ő el tudott ugrani, ám az ifjú kezdő Hamilton egy pattogó Massát kapott a nyakába, aki minden pillanatban az „életére tört". Ami azonban érdekes, Lewis Hamilton akkor csinált viccet a brazilból, amikor csak akart. Ráadásul végül úgy megtréfálta, hogy mire visszatért a pályára, már csak a mögöttük autózó Heidfeld hátát figyelhette.
Látszólag Kimi Raikkönenre hárult Massa terhe, de a finn nem tudott vagy nem akart olyan agresszíven kikezdeni Hamiltonnal. Körökön keresztül figyelhette, hogy bánik el csapattársával, lehet, hogy ezek után már nem akart vele kekeckedni. Pedig „féllábú" ellenfele volt, hiszen a McLaren lágy gumijai nem egyszer csúsztak állva az érdes aszfalton.
A kerékcsere aztán ismét McLaren fölényt hozott, s kiderült az is, hogy az új papucsok szárnyat adtak Hamiltonnak, aki egyre közelebb került csapattársához, míg tőle egyre távolabb a nemrég még üldözősít játszó Raikkönen.
Aztán ebben is maradtak a következő kerékcseréig, ahol annyi változott, hogy Hamilton lassabb lett, Kimi pedig gyorsabb. Sőt, sokkal gyorsabb. A gyakorlatilag unalomba fulladó végjáték így egy kicsit izgalmasabbá vált. Mindenki számolgatta, hogy a körönkénti fél másodperc mit fog jelenteni az utolsó körökre, de mint kiderült a történetnek ismét nagyobb volt a füstje, mint a lángja. Kimi bár valóban megérkezett Hamiltonra, de támadó helyzetbe egy pillanatra sem került.
A fiatal brit versenyző így második versenyén is dobogóra állhatott, ráadásul most már eggyel magasabbra. Ha így folytatja, nem marad más hely a számára, csak a legfelső fok. Ami ugye a győzelemért jár. És ahogy a futam során elnézi az ember, valóban kijárna neki egy győzelem.
Ami a többieket illeti, Felipe Massa éppen ott futott célba, ahová a verseny elején esett, vagyis Nick Heidfeld mögött. Utána Giancarlo Fisichella érkezik, akinek a csapattársa ezúttal szerencsés helyzetbe került, miután a hatodik helyen autózó Nico Rosberg kiesett, feljöhetett pontszerző helyre. Persze mindez nem túlzottan boldogíthatta a csapatvezetőt, aki Alonso révén leginkább a győzelemhez szokott hozzá. Persze a Ferrari vezetősége sem ugrált örömében azok után, hogy az első versenyt szinte komolyabb erőlködés nélkül hozni tudták. Így azonban sokkal izgalmasabb világbajnoki csata van kilátásban, ami nézői szempontból mindenképpen jó pont a Forma-1-nek.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Hátrány |
|
|
|
|
|
1. |
Alonso |
McLaren-Mercedes |
(B) |
1ó32:14.930 |
2. |
Hamilton |
McLaren-Mercedes |
(B) |
+ 17.557 |
3. |
Raikkonen |
Ferrari |
(B) |
+ 18.339 |
4. |
Heidfeld |
BMW Sauber |
(B) |
+ 33.777 |
5. |
Massa |
Ferrari |
(B) |
+ 36.705 |
6. |
Fisichella |
Renault |
(B) |
+ 1:05.638 |
7. |
Trulli |
Toyota |
(B) |
+ 1:10.132 |
8. |
Kovalainen |
Renault |
(B) |
+ 1:12.015 |
9. |
Wurz |
Williams-Toyota |
(B) |
+ 1:29.924 |
10. |
Webber |
Red Bull-Renault |
(B) |
+ 1:33.556 |
11. |
Barrichello |
Honda |
(B) |
+ 1 kör |
12. |
Button |
Honda |
(B) |
+ 1 kör |
13. |
Sato |
Super Aguri-Honda |
(B) |
+ 1 kör |
14. |
Speed |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
+ 1 kör |
15. |
R.Schumacher |
Toyota |
(B) |
+ 1 kör |
16. |
Davidson |
Super Aguri-Honda |
(B) |
+ 1 kör |
17. |
Liuzzi |
Toro Rosso-Ferrari |
(B) |
+ 1 kör |
18. |
Kubica |
BMW Saube |
(B) |
+ 1 kör |
Leggyorsabb kör: Hamilton, 1:36.701
Versenyző |
Csapat |
Gumi |
Kör |
|
|
|
|
Rosberg |
Williams-Toyota |
(B) |
44 |
Coulthard |
Red Bull-Renault |
(B) |
37 |
Albers |
Spyker-Ferrari |
(B) |
8 |
Sutil |
Spyker-Ferrari |
(B) |
1 |
|